Mens vi venter på Scout-oppdateringen

Det er snart duket for en ny storoppdatering av Team Fortress 2, Scout-klassen skal til pers. Men hva har Valve puttet inn i denne gavepakken for alle Scout-elskerene der ute?

Til nå har Medic-, Pyro- og Heavy-klassen fått sin storoverhaling av Valves Team Fortress 2-team. Neste klasse ut er som kjent Scout, og i den sammenheng har Valve opprettet en "Scout Update"-teasernettside. I forkant av lanseringsdagen vil det slippes ut informasjon om Scout-oppdateringens innhold. For å holde alle litt på pinebenken får vi ikke vite alt om alt på en gang, biter av informasjon legges ut til offentlig beskuelse på spesifike dager.

The Sandman
Valve startet informasjons-"flommen" med å presentere ett av de nye våpnene som blir tilgjengelig for Scout-klassen etter oppdateringen, våpenet bærer det navnet The Sandman. The Sandman er ett sett med balltre og ball, med settet kan man kan sette fienden ut av spill en stund ved å slå ballen gjennom luften slik at den treffer fienden midt i hodet. Hvor lenge fienden blir slått ut avhenger av hvor lenge ballen har vært i luften før den treffer fiendens hode. Når fienden er slått ut, eller har besvimt om du vil kalle det for det, er det bare å løpe bort å klaske løs med balltreet på den hjelpeløse motstanderen.

Hva Valve velger å vise frem neste gang er ikke godt å si, derfor anbefaler vi at du tar en tur innom "Scout Update"-nettsiden på de dagene som står beskrevet der. Når teaser-kavalkaden er over ser det ut til at onsdag neste uke er dagen for lansering av selve Scout-oppdateringen, hvertfall om de har tenkt til å slippe ut litt informasjon hver virkedag i forkant.

Bugfiksing og generell overhaling
I går ble det lagt ut en oppdatering til Team Fortress 2, oppdateringen er av det mer vanlige slaget - altså ingen store forandringer for Ola Teamkiller. Dog har "Sticky bomb"-våpenet til Demoman-klassen fått en endring på hvor mye skade som blir gitt og i hvilke situasjoner mest skade blir gitt. Den komplette changeloggen for denne allerede lanserte oppdateringen ser du nedenfor.

Changelog TF2-oppdatering 18/2-09
* Sticky bombs now get a reduced close range damage ramp up (like Rocket Launcher & Syringe Gun)
- Ultimately reduces damage done by sticky bombs to enemies <512 units from the Demoman
* Moved the unlockable system over to the new item backend:
- Added a warning dialog to the loadout screen telling clients when the server they're on could not get their loadout
* Made "tf_damage_disablespread" a replicated convar, so clients can see the value of it on the server they're connected to
* Renamed "mp_stalemate_at_timelimit" to "mp_match_end_at_timelimit", to better explain its function now that stalemate is optional
* Fixed muzzle flashes & shell ejections still playing when viewmodels are hidden
* Server tags can now be used to include or exclude servers from the list
* Protected several more commands from client exploitation

--

• Drypp #02 fra "teH Scout Update":

Oppdateringen vil inneholde to nye kart, begge kartene er spillerbidrag mao. ikke noe Valve har laget på egenhånd. Valve har, som ved tidligere oppdateringer som inneholder spillerbidrag, vært med å gi feedback osv. til de som utviklet kartene i tiden mens de ble laget.

arena_watchtower - Ett åpent kart som Valve så og si definerer som sniper heaven.

cp_junction - Trangt og behagelig, Valve legger til dette kartet etter stor pågang fra TF2-spillere rundt om.

http://www.teamfortress.com/scoutupdate/wa...nd_junction.htm

--

• Drypp #03 fra "teH Scout Update":

For en stakkar som løper mye og ofte trenger å slukke tørsten har Valve nå lagt energidrikken "Bonk!" inn i den kommende oppdateringen.

Scout Achievements:
Titlene på alle prestasjonene man må utføre for å låse opp de nye Scout-våpnene er lagt ut.

• A Year to Remember:
• Artful Dodger:
• Batter Up:
• Batting the Doctor:
• Beanball:
• Belittled Beleauger:
• Block the Plate:
• Brushback:
• Caught Napping:
• Closer:
• Doctoring the Ball:
• Dodgers 1, Giants 0:

• Fall Classic:
• First Blood:
• First Blood, Part 2:
• Foul Territory:
• Gun Down:
• If You Build It:
• I’m Bat Man:
• Moon Shot:
• No Hitter:
• Out of the Park:
• Pop Fly:
• Quick Hook:

• Race for the Pennant:
• Retire the Runner:
• Round Tripper:
• Set the Table:
• Side Retired:
• Stealing Home:
• Strike Zone:
• The Big Hurt:
• The Cycle:
• Triple Play:
• Triple Steal:
-

Ny dual Shotty?
Om man ser på det ene bildet som ligger ute på "Scout Update Day #03"-nettsiden, så ser man en hagle med doble løp som er noe ulik scattergun. Er dette en av de kommende våpnene som blir tilgjengelig for Scout-klassen mon tro?

Enda ett nytt kart og en ny spillmodus?
Om ikke de har tatt bildet på nettsiden på ett hvilket-som-helst custom/community-kart, så mener krefter inne i internett at det kommer enda ett nytt kart. Dual Payload-aktig oppsett med parallelle Red og Blu baner, som kan være i tråd med Valves tidligere uttalelser til The Escapist om at TF2 skal få flere nye spillmoduser.

 

http://www.teamfortress.com/scoutupdate/energydrink.htm

 

• Drypp #04 fra "teH Scout Update":

Enda ett nytt kart og ett av de gamle blir oppdatert, begge kartene er spillerbidrag. Beskrivelsene av alle de 35 prestasjonene er også offentliggjort.

cp_egypt - Ørken, en fryd for øyet og passer perfekt for klasser som lett kan utnytte den vertikale plassen.

cp_fastlane - En oppdatering av kartet som ble lansert sammen med Pyro-oppdateringen.

Scout Achievements:
• A Year to Remember: Get 2004 lifetime kills.
• Artful Dodger: Dodge 1000 damage in a single life using your Bonk! Atomic Punch.
• Batter Up: Perform 1000 double jumps.
• Batting the Doctor: Kill a Medic that is ready to deploy an ÜberCharge.
• Beanball: Stun a scout with their own ball.
• Belittled Beleauger: Kill an opposing player that has your intelligence while holding theirs.
• Block the Plate: Block 50 point captures.
• Brushback: Stun 50 enemies while they are capturing a point or pushing the cart.
• Caught Napping: Kill 50 enemies from behind with the Force-A-Nature.
• Closer: Destroy 3 teleporter entrances.
• Doctoring the Ball: Kill 3 enemies while under the effects of a Medic's ÜberCharge.
• Dodgers 1, Giants 0: Kill an enemy Heavy and take his Sandvich.
• Fall Classic: Cause an environmental death or suicide using the Force-A-Nature's knockback.
• First Blood: Get the first kill in an Arena match.
• First Blood, Part 2: Kill 5 enemies with the First Blood crit buff.
• Foul Territory: Cause an environmental death by stunning an enemy.
• Gun Down: Destroy an active sentry gun using your pistol.
• If You Build It: Destroy 3 enemy buildings while they are still under construction.
• I'm Bat Man: Survive 500 damage in one life.
• Moon Shot: Stun an enemy for the maximum possible duration by hitting them with a long-range ball.
• No Hitter: Steal and then capture the enemy intelligence without firing a shot.
• Out of the Park: Bat an enemy 25 meters.
• Pop Fly: Kill 20 players while double-jumping.
• Quick Hook: Kill a player in Well before the round starts.
• Race for the Pennant: Run 25 kilometers.
• Retire the Runner: Kill a Scout while they are snared by the post-dodge slowdown effect.
• Round Tripper: Capture the enemy intelligence 25 times.
• Set the Table: Initiate 10 point captures that ultimately succeed.
• Side Retired: Capture the last point in a CP map.
• Stealing Home: Start capping a capture point within a second of it becoming available.
• Strike Zone: Kill 50 enemies while they are stunned.
• The Big Hurt: Stun 25 ÜberCharged enemies.
• The Cycle: In a single life, kill an enemy while you are on the ground, in the air, and in the water.
• Triple Play: Capture three capture points in a row in one life.
• Triple Steal: Capture the enemy intelligence 3 times in a single CTF round.

http://www.teamfortress.com/scoutupdate/egypt.htm

• Drypp #05 fra "teH Scout Update":

Ett nytt våpen, klessalg og en avstemming.

The Force-A-Nature

Som forventet blir en ny to-løpet hagle, kalt "The Force-A-Nature", tilgjengelig for scout-klassen etter oppdateringen. Skyter man nedover med dette geværet mens man er i luften bærer det høyt til værs, Rocketman-style. Skyter man på fienden får de derimot en real luftetur.

T-skjorte

Valve har lyst å fylle pengepungen i disse finanskrise-dagene, derfor har de trykket opp en haug med "The Force-A-Nature"-trøyer som de har lagt ut for salg.

Bruk din stemme
Det er en kjent sak at X-antall prestasjoner låser opp ett nytt våpen/objekt. Men det er nå opp til TF2-spillerene rundt om inne i internett å bestemme i hvilken rekkefølge de tre nye våpnene/objektene skal låses opp.

• Balltreet "The Sandman"
• Energidrikken "Bonk"
• Haglen "The Force-A-Nature"

Bruk din stemme for å avgjøre rekkefølgen (du må være logget inn på Steam for å kunne avgi din stemme).

http://www.teamfortress.com/scoutupdate/force-a-nature.htm